Странице

четвртак, 29. март 2018.

VANDALI UNIŠTILI RIMSKE TERME U CENTRU BEOGRADA

Ju­tros je pla­to is­pred Fi­lo­zof­skog fa­kul­te­ta, pod­no spo­me­ni­ka Nje­go­šu, ožu­teo. Na­i­me, sta­re rim­ske ter­me s kra­ja II ve­ka no­ve ere, pot­pu­no su pre­far­ba­ne u žu­to. Ovaj spo­me­nik od na­ci­o­nal­nog zna­ča­ja či­ja je vred­nost ne­pro­ce­nji­va sad po­naj­vi­še li­či na klu­pe iz ne­kog jef­ti­nog par­ki­ća na pe­ri­fe­ri­ji. Isti­na, ovo me­sto i je­ste omi­lje­no oku­plja­liš­te stu­de­na­ta Fi­lo­zof­skog i Fi­lo­loš­kog fa­kul­te­ta ko­ji se na­la­ze u bli­zi­ni. Ot­ka­ko po­sto­je ovi fa­kul­te­ti, to je omi­lje­no oku­plja­liš­te stu­de­na­ta ko­ji to me­sto po­pu­lar­no na­zi­va­ju "zi­di­ći".
Alek­san­dra Ze­tić, za­me­ni­ca di­rek­tor­ke Za­vo­da za zaš­ti­tu spo­me­ni­ka, re­kla je za naš por­tal da je struč­na eki­pa već iz­vr­ši­la ana­li­zu ovog var­var­skog či­na i pro­ce­ni­la da su ta­ble od te­ra­ko­te ko­je su ta­ko du­go ču­va­ne prak­tič­no uniš­te­ne jer su pre­ma­za­ne ul­tra­ma­snom far­bom ko­ja se ko­ri­sti za pre­ma­zi­va­nje be­ton­skih fa­sa­da u no­vi­joj ar­hi­tek­tu­ri.
„Po­treb­no je bar de­set go­di­na da ter­me naj­pre sklo­ni­mo i on­da re­sta­u­ri­ra­mo ci­glu po ci­glu, za šta su ujed­no po­treb­na i ve­li­ka nov­ča­na sred­stva.”, pod­vu­kla je Ze­tić.
On­a nam je ta­ko­đe skre­nu­la pa­žnju da se iza ovog či­na mo­žda kri­je pse­u­do­u­met­nič­ka tru­pa pod ime­nom Obe­le­ži­mo Be­o­grad ko­ja go­di­na­ma skre­će pa­žnju na to da je ovo me­sto ne­mar­ki­ra­no, da nig­de ne pi­še šta su ti "zi­di­ći" za­pra­vo rimske terme i da to ma­hom ne zna­ju čak ni stu­den­ti ar­he­o­lo­gi­je i isto­ri­je umet­no­sti sa istog fa­kul­te­ta.
Na­ na­še pi­ta­nje zaš­to ter­me ni­su obe­le­že­ne, Ze­tić je od­go­vo­ri­la da Grad ima dru­gih pri­o­ri­te­ta, da su ter­me is­ko­pa­ne i re­kon­stru­i­sa­ne na­le­to 1965. go­di­ne i da još ni­je doš­lo vre­me da se iz­nad njih po­sta­vi ta­bla. 


Нема коментара:

Постави коментар