Странице

петак, 6. септембар 2013.

Vikiliks objavio transkript razgovora između Dinkića i Bajersa iz 2011. godine

Nije tajna da je Stiven Bajers, politički ekspert u MMF-u, ujedno i dugogodišnji saradnik i savetnik Mlađana Dinkića. Vučić je Bajersa imao na umu da dovede za ministra finansija, što je ovaj odbio iz više razloga. Jedan od njih biće jasan iz sledećeg transkripta koji je Vikiliks pronašao u depeši jednog britanskog diplomate još u junu 2011. godine, ali je tek danas isplivao na površinu:
Deo razgovora Bajers - Dinkić:
Dinkić: Izbori su za manje od godinu dana. Moja stranka očajno stoji u biračkom telu, a ja lično još gore.
Bajers: Ja sam ti rekao da s takvim programom ne možeš biti na vlasti večno. Tvoje vreme je očito prošlo.
Dinkić: A da li ti misliš da bi neko drugi umesto mene mogao toliko da se zaduži u MMF-u? U sledećoj vladi, kakva god bila, mogao bih da zatražim i pet milijardi a da to niko u Srbiji ni ne objavi.
Bajers: Pa šta predlažeš?
Dinkić: Šta predlažeš ti? Kako da pređem cenzus?
Bajers: Gledaj, teorijski, imaš još šansi. Osim opšte ekonomske krize, a ne možeš da obećaš da ćeš taj problem rešiti, šta je još veliki problem u Srbiji koji primećuje narod?
Dinkić: Korupcija.
Bajers: Korupcija je opšte mesto. Reci mi, kako stoje stvari sa centralizacijom trenutno?
Dinkić: Sve je u Beogradu.
Bajers: Eto, to ti je šansa. Potpuno promeni program, čak i ime stranke i računaj na glasove iz provincije.
Dinkić: Šta vredi da menjam ime stranke kad će ljudi znati da sam to ja?
Bajers: Sto puta si mi rekao da ljudi u Srbiji zaboravljaju šta je bilo pre dva meseca. Povuci se iz politike potpuno na tri meseca i vrati se s novom strankom i novim programom.
Dinkić: Ne zaboravljaju baš toliko da im se izbriše ime iz sećanja.
Bajers: Ni ne treba. Imena treba da se sećaju, ali da ne znaju po čemu ga pamte.
Dinkić: Dobro, kako da se zove stranka?
Bajers: Moramo da stavimo regione u naziv, to je jasno. Kakvi su odnosi među regionima unutar Srbije.
Dinkić: Nisam siguran, ali imam utisak da su svi posvađani.
Bajers: Znači da ih sve treba ujediniti protiv Beograda. Neka bude Ujedinjeni regioni Srbije. Kako ti to zvuči?
Dinkić: To da bude ime stranke?!
Bajers: Da.
Dinkić: Dobro, ajde da probamo. A koliko biste nam dali para za to?
Bajers: Trebaće vam još nešto. Korupcija. Stavite neki slogan protiv korupcije. Gde je ona najveća?
Dinkić: Baš u politici. Među strankama.
Bajers: Stavite za slogan nešto tako - Dosta je bilo zapošljavanja preko stranki. Tako nešto, samo skratite.
Dinkić: Misliš da će to upaliti?
Bajers: Trebalo bi da upali. Daćemo vam pet miliona i mislim da će biti dosta.
Dinkić: Odlično. To je dogovor?
Bajers: Da.

Нема коментара:

Постави коментар